korok

By: korok yang menggigit

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 3-Mar-2009 14:34 Email | Share | | Bookmark
Sepagi di pantai Paka

 
 
 
View all 9 photos...

Sekali lagi saya berpeluang untok menjejak kaki di pantai Paka di waktu pagi dengan kamera di tangan.

Maka berjalan jalan lah saya menikmati keindahan mentari pagi yang mula terbit memancar mancarkan warna ungu nya dari garis pemisah langit dan bumi.


Maka saya pun snap sana sikit ..snap sini sikit ..
snap bawah sikit dan snap atas sikitt... ..


Seperti penunggu setia yang menanti ...
Seperti penanti setia yang menunggu ..
duduk terpaku di sini sekian lama ...
sehingga ka satu ketika yang tidak pasti.


Heeyyy motosikal .. apa kah kamu sudah di abaikan.
dan akan di humbangkan ke dalam laut cina selatan???



Masa telah membuatkan warna warna ungu di langit hilang entah ke mana, saya pung balik ka hotel untok bersarapan pagi ...
Alhamdulliillahh ... ini adalah rezerki saya untok pagi ini ...


Monday, 2-Mar-2009 13:08 Email | Share | | Bookmark
Makang ikang sungai di Kuala Berang..

 
 
 
View all 10 photos...

Bila ahli kumpulan cukup, maka perjalanan membuat bising pun bermula menbelah jalan menuju Kuala Berang.


Pekan Kuala Berang pun bergegar di tembusi bunyi ekhaust exhaust motor . ... Bukan maksud kami hendak menriuh bangetkan pekan Kuala Berang.. tapi bila dah bunyi macam itu apa nak buat. Kami bukang niat kami bergitu.


Upacara makang ikang sungai hampir selasai..


Tanpa belas ihsan ikan ikang itu telah di belasah, di gigit dan di telan bersama sama dengan nasi, sambal, ulam dan budu ....


Setelah perut di isi dengan ikan ikang yang tak berdosa .. maka perjalanan membelah jalan di teruskan lagi ka tasik kenyir .. dengan harapan agar hantu hantu di kenyir akan ketakutan bila mendengar bunyi bunyi exhaust


Di hujong perjalanan ... Kami pun bergambar untok satu dua snap sebelum berpatah balik ka Gong Badak, Kuala Terengganu. .


Saturday, 21-Feb-2009 13:12 Email | Share | | Bookmark
tidur di Pan Pacific KLIA ..

 
 
 
View all 13 photos...

Malam itu kapal terbang di naiki dari Bintulu sampai agak lewat malam. Connection flight ka Kuala Terengganu esok pagi. Mata sudah mengantuk dan kepala berbinar binar (seratus pusingan satu minit)


tanpa berfikir .. dan memang masa tu otak sudah jemmmmm kerana sebelah siang nya sudah terlalu banyak berfikir, saya nak golf cart terus ke receptionalis untok dapatkan bilek untok bentangkan tulang belakang saya ke atas tilam.

Harga bilek paling murah malam itu - satu malam RM890 ... UUUUUhhhhhhaaa....
Koporat rate selepas diskaunt RM670 satu malam ...aAAAAAAaaAAAaaaaa....gilooorrrr weweehhhh
Malam itu nak balas senyuman manis dari reception pun tak larat, apa tah lagi nak pergi cari hotel lain .
Malam itu aku sudah terlalu amat sangat letih.


...

Mula mula saya bukak pintu bilek dah lihat .. .Woowwwwww....
Biar pun bergitu saya lebih suka tidur berkhemah di tepi sungai yang air jernihnya berbisik bisik dan mengalir di celah celah batu, bercelingkan beribu ribu bintang dan ber air condkan udara yang datang dari pokok pokok, bukit bukit dan gunong gunong.

Sebelum tidur saya snap snap sikit gambar untok kenangan ..



mangkuk tandas berak pun ada dua .....
biar pun bergitu saya lebih suka berak di dalam semak di tepi sungai yang air nya jernih mengalir di celah celah batu.


Selipar saya kelihatan macam jenama croc
harga yang saya beli pun macam harga jenama croc
tetapi bila saya pakai rasa macam pakai selipar ajeerrr,,

Setelah parking selipar saya baik baik , saya pun terus meloncat atas katil dan teruss
pensang sehingga ka pagi esok.


Tuesday, 17-Feb-2009 13:52 Email | Share | | Bookmark
Di Lapangan terbang antarabangsa Kuala Terengganu

 
 
 
View all 5 photos...




Sampai sahaja di banganan terminal, saya pun terus cari kedai makang untok mengisi perut yang kian memberontak.

Terminal hari ini tidak sibuk dan saya pun dudok lah di kerusi ini untok termenung dan menghirup air teh sambil menanti untok masuk ka dewan penantian



Bila mana kapal terbang mula terbang menuju kuala Lumpur saya pun snap lah sekeping dua gambar dari udara. Kelihatan lah di bawah ini Stadium Terbuka dan tertutup Terengganu kite dari udara. Di sini lah tempat lepak kegemaran kiter roang.


Aaaaaa........ terlupa pakai kasut...




Sunday, 8-Feb-2009 13:10 Email | Share | | Bookmark
Mencari kaca di Masjid Kristal

 
 
 
View all 6 photos...


terasakan Langkahmu Makin Laju
melangkah Batas Rindu
dan Aku Pun Memburu
mentari Yang Jauh


[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net